EYYAD’ın amacı okulöncesi, ilkokul, ortaokul, lise, yüksek öğrenim ve mesleki eğitimdeki uygulamalara yön veren bilgiyi yaymaktır. EYYAD eğitimdeki güncel araştırma, kuram ve uygulamaları yayınlamayı amaçlamaktadır. EYYAD, araştırmacıları, akademisyenleri, eğitimcileri, yüksek lisans ve doktora öğrencilerini, okul öncesinden yüksek öğretime kadar hizmet öncesi veya hizmet içi öğretmenlerin ve alandaki diğer profesyonellerin eğitimine katkı sağlayacak makaleleri göndermelerini ummaktadır. EYYAD, genel olarak eğitim ile ilgili güncel ve yenilikçi araştırma makalelerini, incelemelerini ve derlemelerini sunmayı amaçlamaktadır. EYYAD’da yayınlanan makalelerin çeşitli alanlarda eğitim ile ilgili konuları gündeme getirmesi, bu konularla ilgili tartışma başlatması, bu sorunları ele alması veya ilgili sorunları çözmesi beklenmektedir. Ayrıca EYYAD’da yayınlanan çalışmaların, eğitimin çeşitli alanlarına ilişkin güncel tartışmalara temel oluşturması ve yenilikçi araştırma ve uygulamalara yön vermesi de beklenmektedir.
EYYAD eğitimle ilgili akademik çalışmaların tümünü kapsamaktadır. EYYAAD’ın kabul ettiği makale konuları aşağıda listelenmiş olup bunlarla sınırlı değildir.
- Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
- Biyoloji Eğitimi
- Coğrafya Eğitimi
- Değerler Eğitimi
- Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
- Eğitim Bilimleri
- Eğitim Tarihi
- Eğitim Yönetimi, Denetimi, Ekonomi ve Planlaması
- Eğitimde Drama
- Fen Eğitimi
- Fizik Eğitimi
- Kimya Eğitimi
- Matematik Eğitimi
- Meslek ve Teknik Eğitim
- Müzik Eğitimi
- Müzik Eğitimi
- Okul Öncesi Eğitimi
- Özel Eğitim
- Psikolojik Danışma ve Rehberlik
- Resim İş Eğitimi
- Sağlık Eğitimi
- Sanat Eğitimi
- Sınıf Eğitimi
- Sosyal Bilgiler Eğitimi
- Tarih Eğitimi
- Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
- Türkçe ve Okuma Yazma Eğitimi
- Vatandaşlık Eğitimi
- Yabancı Dil Eğitimi
- Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi
Dergiye gönderilecek yazılar WINDOWS ortamında ve MS WORD’ün yeni sürümlerinde yazılmalıdır. Yazı içinde kullanılan grafikler WINDOWS ortamında açılabilecek bir grafik formatında, fotoğraflar da fotoğraf formatında gönderilmelidir.
Yayınlanmak üzere gönderilen yazılar, özet, kaynakça ve extended summary hariç 3500-8000 kelime arasında olmalıdır. Dergiye toplamda 4 dosya yüklenmelidir:
1. Künyesiz makale metni
2. Yazar bilgi formu
3. Benzerlik oranının kaynaklar hariç en fazla %20 olduğunu gösteren Turnitin veya iThenticate benzerlik raporu
4. Etik kurul izni veya etik izin gerekmediğine dair beyan formu
YAZIM KURALLARI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİYE AŞAĞIDAKİ DOSYALAR ARACILIĞI İLE ULAŞABİLİRSİNİZ.
1. DERGİMİZ MAKALE ŞABLONU İÇİN TIKLAYINIZ
2. YAYIN İLKELERİ VE YAZIM KURALLARI İÇİN TIKLAYINIZ
3. YAZAR BİLGİ FORMU İÇİN TIKLAYINIZ
4. ETİK KURUL İZNİNE GEREK OLMADIĞINA DAİR BEYAN FORMU
NOT: Yazar, söz konusu etik kurul iznine ihtiyaç olmadığı takdirde, Kurul İznine Gerek Olmadığına Dair Beyan Formunu makale gönderiminde istenen etik kurul izni kısmına yükleyebilir.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi’nin yayın süreci, bilimsel yönteme uygun, nesnel ve tarafsız şekilde yürütülür. Bu doğrultuda bilimsel bilginin üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılması amaçlanmaktadır. Bu hedefe ulaşılması için tüm paydaşların (yayıncı, editörler, hakemler, yazarlar ve okuyucular vb.) etik ilkelere yönelik standartlara uymaları gerekmektedir. Tarafsızlık standardı için çift taraflı kör hakem değerlendirme politikası uygulanmaktadır. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, kâr amacı olmayan ve kamu yararını amaçlayan bir dergidir. Derginin web sayfasında elektronik olarak, ücretsiz ve açık erişimi sağlar.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde sunduğu kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”) yayın yapmaya özen göstermektedir. EYYAD Dergisi, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) etik bağlamında temel uygulamalarını (Yazarlık ve Katkı "Authorship and contributorship"; Çıkar çatışması, "Conflict of interest" ve Dergi yönetimi "Journal management" gibi) gözetmektedir ve etik konusunda uluslararası standartları yakalamak amacıyla Yayın Etiği Komitesi (COPE) tarafından sağlanan kaynakları dikkatle takip etmektedir.
Aşağıda EYYAD dergi editörünün, hakemlerin, araştırmacıların ve yazar(lar)ın etik sorumlulukları detaylı bir şekilde açıklanmaktadır.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi'nin Etik Sorumlulukları
EYYAD editörleri, gönderilen çalışmaların etik ilkelere uygunluğunu titizlikle incelerler. Araştırma suistimalinin meydana geldiği makaleleri tespit etmek ve yayınlanmasını önlemek için ciddi önlemler alırlar ve böylelikle bu tür suistimalleri teşvik etmezler veya bu tür suistimallerin yapılmasına bilerek izin vermezler. EYYAD editörleri, etik ilkelere aykırılık tespit ederse (kullanılan verilerin manipüle edilmesi ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar), makale yazar(lar)ının çalıştığı kuruma bu durum resmi yollardan bildirilir ve makale yayına kabul edilmez. EYYAD ve Editörleri gerektiğinde düzeltmeler, açıklamalar, geri çekmeler ve özürler yayınlamaya her zaman hazırdır.
Yazar(lar), makaleleri yayınlanmadan önce herhangi bir zamanda geri çekme, tekzip veya düzeltme talep etme hakkına sahiptir. Ancak, makalelerinin bir sayıda yayınlanmasından sonraki yalnızca beş gün içinde makalelerinin geri çekilmesini veya düzeltilmesini talep edebilirler.
EYYAD editörleri ve editör yardımcıları dergiye gönderilen makalelerin hangilerinin yayımlanacağını seçmek de dahil olmak üzere dergide yayınlanan her şeyden sorumludur. Derginin yayın kurulu ve/veya alan editörleri bu seçimleri yaparken editöre yol gösterirler ve editör bu süreçte derginin yayın politikalarını da dikkate alır. Yayınlanacak makalelerin seçiminde editör veya editör yardımcıları yazar(lar)ının cinsiyeti, ırkı, etnik kökeni, dini, vatandaşlığı ve siyasi değerleri dikkate alınmaksızın entelektüel içeriklerine göre değerlendirme yaparlar. EYYAD editörleri ve editör yardımcıları, yazar(lar), editörler veya hakemler arasında kişisel özelliklere veya kimliğe dayalı olarak hiçbir zaman ayrımcılık yapmaz. Aksine, değerlendirme ve yayının her aşamasında çeşitliliği barındırır ve eşitliği teşvik eder. EYYAD editörleri ve editör yardımcıları, dergi paydaşlarının bilgi ihtiyaçlarını karşılamaya, gerektiğinde dönüt vermeye, yayın sürecinde düzeltme ve/veya açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmayı ilke edinir. Dergi editör kurulu, yazarlar için ihtiyaç duyulan bilgi ve açıklamaları hazırlar. Gerektiği durumlarda bunları günceller. Editör başvuru ile ilgili kişisel bilgileri paylaşmazlar.
Yukarıda belirtilen ifadelerden de anlaşılacağı üzere, EYYAD editörleri ve editör yardımcıları COPE de belirlenen çıkar çatışması, tarafsızlık, gizlilik ve diğer hususlara titizlikle uyar.
EYYAD editörleri ve editör yardımcıları tarafından inceleme/değerlendirmesi yapması istenen hakemler, kendisine atanmış olan çalışmayı alanıyla ilgili bulmaması, eleştirmekte kendisini yeterli bulmaması ya da zamanında bir değerlendirme sunamayacak olması gibi durumda, hakemlik yapmayı reddedebilir. Hakemler, değerlendirme yapacakları makaleler gizli dosyalardır. Bu sebeple, hakemler makaleleri yetkilendirilmiş kişiler dışındakilere göstermemeli ve makaleler hakkında tartışmamalıdır. Hakemlik sürecinde edinilen bilgi ve fikirler kişisel çıkar için kullanılmamalıdır.
Hakemlik, objektif, adil ve bilimsel etiğe uygun bir şekilde yapılmalıdır. Hakemler, yazar(lar)ın şahsına yönelik eleştiri yöneltmemeli ve iftira ve hakaret gibi aşağılayıcı kişisel yorumlardan kaçınmalıdır. Hakemler, yazar(lar)ın kökeni, cinsiyeti veya siyasal felsefesine bakılmaksızın eserleri değerlendirmelidir. Hakemler ayrıca, dergiye gönderilen metinlerin değerlendirilmesi için adil bir kör hakemlik süreci sağlamalıdırlar. Hakemlik sürecinde eğer hakemler değerlendirdikleri makale ile başka makale arasında büyük oranda benzerlik veya örtüşme farkederlerse bunu derhal editörlere bildirmelidir. Hakemler, yazar(lar)ını bildikleri veya tahmin ettikleri ya da aralarında rekabet, iş birliği veya başka türlü ilişki veya bağlantılar sebebiyle ortaya çıkabilecek çıkar çatışmalarının var olduğu çalışmaları değerlendirmemelidir. Hakemlik sürecinde hakemler makalelerin düzeltilmesi ve/veya yayınlanması konusunda editöre yardımcı olmalı ve makale kalitesinin arttırılması için yazar(lar)a da yardımcı olmalıdır.
EYYAD'a gönderilen makaleler özgün olmalıdır. Makalelerin daha önce başka bir dergide yayınlanmamış olması veya başka bir dergide değerlendirme için gönderilmemiş olması gereklidir. Aynı çalışma metnini aynı anda birden fazla dergiye teslim etmek etik olmayan bir davranış olup kabul edilemezdir. Yazar(lar)ın bu hususlara dikkat etmesi son derece önemlidir. EYYAD'a makale gönderen yazar(lar) yukarıdaki hususları taahhüt etmiş sayılır. Çalışmada kullanılan veriler çalışmada titizlikle sunulmalıdır. Bir çalışma yeterli düzeyde detay ve kaynak bilgisi içermelidir. Hileli ve bilinçli yanlış ifadeler, etik olmayan durumlara yol açabileceğinden kabul edilemez. Ayrıca yazar(lar) derginin yazım kurallarına titizlikle riayet etmelidirler. Yazar(lar), hakem, editör yardımcıları, dil editörü veya baş editörün istediği değişiklikleri titizlikle gerçekleştirmelidir. Editör veya hakemler tarafından istenen ek belgeler sisteme yüklenmelidir. Verilen sürelerde istenen değişiklikler yapılmadığı durumlarda, makaleler tekrar değerlendirmeye alınmamak üzere yazar(lar)a iade edilecektir.
Yazar(lar)dan çalışmaları ile bağlantılı olarak değerlendirme aşamasında ihtiyaç duyulabilecek ilgili ham veriyi sunmaları istenebilecektir, dolayısıyla bu verilere erişimi sağlamaya hazır olmalı ve çalışmalarının yayınlanmasını takiben bu verileri makul bir sure elde tutmalılardır.
Yazar(lar) çalışmalarının özgün ve etik standartlara uygunluğunu belgelerle kanıtlamalıdır. Bu bağlamda yazar(lar) doğrudan veya dolaylı atıfları APA standartlarına göre yapmalı ve atıfta bulunduğu kaynakları kaynakça bölümüne eklemelidir. Ayrıca, yazar(lar) çalışmalarını sisteme yüklerken çalışmalarının benzerlik oranlarının %20 nin altında olduğunu turnitin veya identicate raporuyla kanıtlamalıdır.
EYYAD'a çalışma gönderen yazar(lar) çalışmasına katkı sunan yazarları katkı oranında ilk yazardan sonra listelemelidir. Ayrıca yazarlar, kendi aralarında çıkar çatışması olmadığını beyan etmekle yükümlüdür. Değerlendirme süreci biten makalelerin sorumlu yazarları veya yazar sıraları değiştirilemez.
EYYAD'a makale gönderen yazarlar yukarıda belirtilen hususlara ek olarak aşağıda özetlenen/listelenen etik ilkeleri taahhüt etmiş sayılır. Yazarların uyması gereken etik ilkeler şunlardır:
- Değerlendirilmek üzere DergiPark sistemi aracılığıyla EYYAD'a yüklenmiş makaleler başka bir dergide yayınlanmamış veya değerlendirme için gönderilmemiştir.
- Yüklenen makalelerde yer alan ve kullanılan tüm kaynaklara, bilimsel araştırma yöntemleri ve etik ilkeler doğrultusunda atıf yapılmıştır.
- Yazarlar verdikleri katkı oranında sıralanmıştır.
- Yazar(lar)ın çalışmaları özgündür ve benzerlik oranı %20’nin altındadır.
- Çalışmada kullanılan katılımcılara ilişkin herhangi bir etik ihlal yapılmamıştır ve “Yükseköğretim Kurumu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi”ne uygun bir şekilde etik izinleri alınmış ve etik rapor da sisteme yüklenmiştir.
- Etik rapor gerektirmeyen makalelerde yazar(lar), çalışmalarının etik rapor gerektirmediğini gösteren belgeyi imzalayıp sisteme yüklemeyi taahhüt eder.
- Yazar(lar)ın düşünce ve önerileri yazar(lar)ın sorumluluğundadır.
- Gönderilen çalışmalar tezden çıkarılan bir makale veya daha önce konferansta sunulan bir bildiri ise yazar bilgi formunda belirtilmelidir.
- Çalışmayla ilgili olarak, telif hakkı ihlali nedeniyle üçüncü şahıslarca istenecek hak talebi veya açılacak davalarda EYYAD'ın hiçbir sorumluluğu olmayıp sorumluluk tamamen yazar(lar)a aittir.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (EYYAD) eğitim bilimleri alanında çevrimiçi (online) olarak yayınlanan uluslararası hakemli akademik bir dergidir ve yazarlarından herhangi bir ücret talep etmez.